Eğitimde yeniden inşa
Son günlerde bir okulda yaşanan öğretmene saygısızlık olay bizi düşündürmeli ve sistemi sorgulatmalı. Unutmayın ki toplumdaki dejenerasyon önce gençte hissedilir. Onlar değişimin barometresi ve yarının habercisidir.
Her zaman savunduğum zorunlu eğitimin ilkokul en fazla ortaokul
ile sinirlendirmesi fikri son olaylarla ne kadar doğru olduğunu
göstermiştir.
Okumada gözü olmayanı neden zorla okutmaya çalışıyoruz.
Onara farklı seçenekler sunarak gerçekten ilme istidadı olanları
eğitelim. Diğerlerini ortaokulda başlayacak olan meslek liselerine,
sanat liselerine, spor liselerine ve ziraat liselerine
gönderelim.
Ortaokuldan itibaren ahilik geleneği ile bilinçlendirelim. Sistemi
kaldıramayacak olanlar ve sorunlu olanları zorlamayalım.
Bence bu konu üzerinde çalışalım. Bu vesileyle meslek liselerini cazip hale de getirebiliriz. Örneğin Sanayici, meslek liselerle anlaşarak bazı eğitimlerin verilmesini sağlayabilir. Çocuklar iki veya üç gün sanayide çalışabilir, para da kazana birler.
Belli bir seviyeden sonra sınav yapılarak mühendis okuluna
gidebilecek çocuklar seçilip teorik eğitim verilebilir.
Mühendis olmak için ilgili meslek lisesi
Doktor veya hemşire olmak için ilgili sağlık meslek lisesi şartı
aranabilir. Bu şartlar meslek liselerine olan talebi artıracağı
gibi bu okullar bir nevi on hazırlık olur ve sınavla öğrenci
alınmaya başlanır.
Sosyal liseler de sosyal alan için bir on okula
dönüştürülebilir.
Ayrıca dil ve tercümanlık meslek liseleri açılarak liseden itibaren
dil konusunda iyi yetişmiş elemanlar oluşturulabilir.
Bunun dışında okumaya istidadı olmayan istemeyen çocuk da
ilköğretim veya ortaokuldan sonra serbest bırakılmalı, zorunlu
eğitim 12 yıl olmaktan çıkarılmalıdır.