DenizBank'tan yapılan açıklamada, "Global çapta Microsoft ile entegre çalışan siber güvenlik ürünü CrowdStrike'ı kullanan tüm kurum ve kuruluşların etkilendiği, bankamızın sistemlerinde de kesintiye neden olan sorun kademeli olarak giderilmektedir" denildi.
AKSAKLIKLARIN GİDERİLMESİ SÜRECİ
Yazılım sorunundan Türkiye'deki birçok kurum ve kuruluşun etkilendiği belirtilen açıklamada, şu ifadelere yer verildi: "Söz konusu aksaklık, dünyada ve Türkiye’de ulusal ve uluslararası önemli kuruluşların (bankacılık, perakende, havayolları, e-ticaret gibi) kullandığı global yazılımın son sürümünün hata vermesi sonucu meydana gelmiştir. Bankamız da, bilgi güvenliğine verdiği önem doğrultusunda, ilgili versiyonu kullanmaktadır."
SİSTEMLER KONTROLÜ VE KADEMELİ OLARAK DEVREYE ALINIYOR
Açıklamada, mevcut durumda CrowdStrike'ın sistem hatasını düzelttiği ve DenizBank'ın sistemlerinin kontrollü ve kademeli olarak devreye alınmaya başlandığı ifade edildi. "Şubelerimiz ve diğer dijital kanallarımızdan en kısa sürede bankacılık hizmetlerine erişebilmeniz için çalışmalarımız devam etmektedir" denildi.
MÜŞTERİLERE ÖZÜR MESAJI
"Söz konusu aksaklığın tüm kanallarımızda giderilmesiyle birlikte, gerek şubelerimiz gerek Genel Müdürlüğümüz son işlem gerçekleşene kadar açık kalacaktır. Bankamızdan kaynaklanmayan bu aksaklıktan ötürü siz değerli müşterilerimizden özür diler; tekrarının gerçekleşmemesi için gerekli önlemlerin alındığını kamuoyuna saygıyla duyururuz" ifadeleriyle açıklama sona erdi.