EKONOMİ

Bakan Şimşek'ten kira sözleşmesi açıklaması: Reform niteliğinde bir uygulamaya başlıyoruz

Hazine ve Maliye Bakanlığı, kira sözleşmelerinin e-Devlet Kapısı üzerinden güvenilir bir şekilde hazırlanmasına yönelik reform niteliğindeki yeni hizmetini tamamladı.

Abone Ol

e-Devlet üzerinden kira sözleşmelerinin düzenlenmesine yönelik çalışmalar, vatandaşların bu konudaki uyuşmazlıkların çözülmesi talepleri doğrultusunda başlatıldı. Reform niteliğindeki bu projeye, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı ile Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi destek verdi.

Bakanlık tarafından hazırlanan plana göre, bu hizmet "Kira Sözleşmesi İşlemleri" başlığı altında e-Devlet Kapısı üzerinden sunulacak ve iki aşamalı olarak devreye alınacak.

Kısa sürede vatandaşların erişimine açılacak ilk aşamada, taşınmaz sahibi gerçek kişi tarafından e-Devlet Kapısı üzerinden hazırlanacak sözleşme, kiracı tarafından yine e-Devlet üzerinden onaylanacak. Hizmetin ikinci aşaması da yıl sonuna kadar kullanıma sunulacak. Böylece, emlak danışmanları ve yetki verilen kişiler, sözleşme hazırlayıp taşınmaz sahibi ve kiracının onayına sunabilecek.

Hizmetle kira sözleşmeleri, zaman damgalı "barkodlu belge" olarak oluşturulacak ve belge doğrulama işlemi yapılabilecek.

Bakan Şimşek, vatandaşların bu sistemle kira sözleşmelerini mekandan bağımsız, hızlı, kolay ve güvenilir bir şekilde gerçekleştirebileceklerini vurguladı.

Bakan, açıklamalarında şu ifadelere yer verdi: "Uygulama, vatandaşların güvenilir bir devlet platformunda sözleşme oluşturmasına olanak tanıyacak. Ayrıca, kurumlara kira sözleşmelerini iletme yükünden kurtulacak ve bürokrasi azalacak. Bununla birlikte, Türkiye Gayrimenkul Değer Haritasının oluşturulması için veri sağlanacak."

Sosyal medya üzerinden de görüşlerini paylaşan Bakan Şimşek, "Reform niteliğinde önemli bir uygulamaya başlıyoruz. Kira sözleşmelerinin e-Devlet üzerinden yapılmasını sağlayacağız. Bürokrasiyi azaltarak vatandaşlarımızın işlemlerini kolay ve güvenli yapabilmesi için çalışmaya devam ediyoruz," dedi.