Avrupa Parlamentosu (AP), dizel otomobillerin emisyon ölçüm
şekilleri değişeceğinden dolayı gerçek sürüş koşullarında yapılacak
testlerde çıkarabilecekleri nitrojen oksit miktarını arttırmaya
karar verdi.
Volkswagen skandalı sonrası Avrupa'da araçların emisyon ölçüm
sonuçlarının doğruluğu sorgulanmaya başlanmıştı. Bu emisyon
testlerinin laboratuvar koşullarında gerçekleşmesinden dolayı çıkan
sonuçların gerçek sürüş koşullarına göre farklılık gösterdiği
belirlenmişti.
Avrupa'da emisyon testlerinin gelecek yıldan itibaren laboratuvar
ortamları yerine gerçek sürüş koşullarında yapılması
kararlaştırıldı ancak bu durumun ortaya çıkardığı emisyon değerleri
laboratuvar koşullarına göre belirlenmiş olan AB standartlarının
birkaç kat üzerinde bulunuyordu. Bu nedenle otomotiv sanayisi
adaptasyon için süre talep ediyordu.
Böylece, gelecek yıl yürürlüğe girecek daha doğru sonuçlar veren
emisyon testlerinde Avrupa standardı olarak belirlenmiş nitrojen
oksit miktarı kilometrede 80 miligramdan 168 miligrama yükseltildi.
Bu miktarın, 2020 yılından sonra ise 120 miligrama indirilmesi
şartı koşulacak.
Avrupa Otomobil Üreticileri Derneği (ACEA) ise konuyla ilgili
yaptığı açıklamada, Avrupa Parlamentosu'nda alınan kararı olumlu
karşıladıklarını, Avrupa'nın emisyon ölçümlerini gerçek sürüş
koşullarında gerçekleştirecek tek bölge olacağını kaydetti.
Avrupa Birliği'nden emisyon testi kararı
Bunlar da ilginizi çekebilir