“Sosyal Medya” üzerinden elde edilen gelirlerin vergilendireceğini Maliye Bakanı Naci Ağbal'ın açıklamasından sonra Şimdi gözler sosyal medya üzerinden elde edilen gelirlerin nasıl ?vergilendirileceğine çevrildi.
Maliye Bakanı Naci Ağbal, Vergi Usul Kanunu’nda vergilendirmek için maddesi bulunmayan sosyal medya için çalışma başlattıklarını duyurdu. Bu konuda yeni vergi usul kanununda düzenleme yapılacağını söyleyen Ağbal’ın açıklamalarını değerlendiren Vergi Uzmanları, Facebook, Instagram, Twitter gibi sosyal medya ağlarının genel merkezlerinin yurt dışında olduğunu ve sosyal medya kullanıcılarını bakanlığın tek tek takip etmesinin zor olacağını belirtiyor. Ancak Uzmanlar, Maliye Bakanlığı’nın reklamı yapılan, yani parayı ödeyen şirketleri takip etmesi durumunda gelirin tespitini ve vergilendirilmesini kolayca yapabileceğini savundu.
Gider pusulası kesilmeli
Sosyal Medya kullanıcılarına para ödeyen şirketlerin büyük şirketler olduğunu, bu paralarında banka havalesi şeklinde yapıldığını hatırlatan Vergi Uzmanları, sosyal medya Kullanıcılarına para ödeyen şirketlerin gider makbuzu keserek vergiyi stopaj yoluyla ödeyebileceğini söyledi. Sosyal Medya üzerinden elde edilen kazancın ticari kazanç olduğunu vurgulayan Uzmanlar,” Vergi Usul Kanunu’nun 234. maddesine istinaden ödeme yapan şirketler gider makbuzu keserek vergiyi stopaj yoluyla ödeyebilirler” dedi.
Sosyal amaçlı paylaşım yapanlar endişe etmesin
Kazanç varsa verginin söz konusu olabileceğini, sosyal medyadan paylaşım yapanların hepsinin endişe etmesine gerek olmadığını hatırlatan Vergi uzmanları ”Gelir elde edilmiyorsa, vergide söz konusu olmaz. Bir para transferi varsa, banka kayıtlarından tespit edilir. Kazanç yoksa vergide söz konusu olamaz” şeklinde uyarıda bulundu.
Türkiye’de sosyal medya üzerinden elde edilen kazancın aylık 2 milyon lira civarında olduğu tahmin ediliyor.